X

Heräsikö uteliaisuus?

Poikkea toimistollamme Helsingissä tai Jyväskylässä. Tai ota meihin yhteyttä sinulle sopivalla tavalla.

hbspt.forms.create({ region: "na1", portalId: "2009444", formId: "b15c086a-528f-4899-b8cd-84a64fa76e56" });

Fitbit saapui Suomeen haastajana vuonna 2013 lanseeraamalla ensimmäisen aktiivisuusrannekkeensa, joka oli tuotu markkinoille Yhdysvalloissa saman vuoden keväällä. Suomessa alun perin täysin tuntemattoman terveysteknologian pioneerin päätavoitteet olivat tunnettuuden ja näkyvyyden kasvattaminen viestinnän ja markkinoinnin keinoin. Varsinainen mainonta ei ole kuulunut Fitbitin keinovalikoimaan.

Meditan pitkä kokemus liikuntatieteestä ja liikunnan ja urheilun eri alueista sekä toimialatuntemus vakuuttivat Fitbitin aloittamaan kanssamme yhteistyön, joka on jatkunut vuodesta 2013.

Paikallista, pohjoismaista ja globaalia yhteistyötä

Fitbit suunnittelee käyttäjäkokemuksia ja tuotteita, joilla seurataan hyvinvointia ja jotka tarjoavat motivaatiota päivittäiseen aktiivisuuteen. Fitbitin monipuolisiin, innovatiivisiin tuotteisiin kuuluvat Fitbit Sense™ ja Fitbit Versa™ -älykelloperhe, Fitbit Charge 4™Fitbit Inspire 2™Fitbit Luxe™ ja Fitbit Ace 3™ -aktiivisuusrannekkeet sekä Fitbit Aria Air älyvaaka. Fitbit-alusta puolestaan tarjoaa yksilöllisiä kokemuksia, vinkkejä ja ohjausta, jotka perustuvat johtavaan ohjelmistoon ja vuorovaikutteisiin työkaluihin kuten Fitbit-sovellukseen ja älykellojen Fitbit OS -käyttöjärjestelmään. Kaikkia näitä täydentää Fitbit Premium -jäsenpalvelu, joka tarjoaa Fitbitin sovelluksessa käyttäjille edistyneitä analyysejä ja toimintaohjeita, jotka auttavat saavuttamaan terveyttä tukevia hyvinvoinnin ja kuntoilun tavoitteita. Fitbitin kunnianhimoinen missio on tehdä kaikista koko maailmassa terveempiä.

Fitbitin Suomen viestinnän ja markkinoinnin paikallisena kumppanina Medita on osa globaalisti koordinoitua yhteistyöverkostoa. Pitkäjänteinen kumppanuus on hyödyttänyt sen kaikkia osapuolia.

Vaikuttajamarkkinointi on ollut Fitbitin markkinointiviestintästrategian ytimessä jo vuosia ja se rakentuu kolmelle kulmakivelle: aitous, eettisyys ja pitkäaikaiset suhteet. Aitoihin käyttäjäkokemuksiin ja kokemuksien jakamiseen perustuvalla näkyvyydellä on ollut suuri merkitys myös ansaitun näkyvyyden kannalta.

– Sosiaalinen media on Fitbitille erityisen tärkeä kanava Suomessa, ja yhteisö on kasvanut koko ajan orgaanisesti, mikä on meille arvokkaampaa kuin yksittäiset kampanjat, toteaa Lina Kjällström, Senior Marketing Manager, Fitbit Nordics.

Vuosien aikana läpinäkyvän vaikuttajamarkkinoinnin rooli on kasvanut. Olemme vahvistaneet pitkäaikaisia suhteita sekä saaneet myös yhä enemmän yhteydenottoja vaikuttajilta, jotka jo käyttävät Fitbitin tuotteita ja ovat kiinnostuneita ideoimaan erilaisia yhteistyömahdollisuuksia kanssamme. Menestystarina kasvaa ja kehittyy.

Tarjotut palvelut

  • Mediasuhteiden rakentaminen ja hoitaminen
  • Vaikuttajasuhteiden rakentaminen, -yhteistyö ja -markkinointi
  • Sosiaalisen median kanavien perustaminen ja ylläpito
  • Tuotelanseeraukset ja tuotetestausten koordinointi
  • Uusien PR-mahdollisuuksien kartoitus ja tarjoaminen

Yhteistyön tuloksia

  • Näkyvyys Vuoden Liikuntatuote -kilpailussa 2015
  • Yhteisesiintyminen Fitbitin Pohjoismaiden markkinoinnista vastaavan Lina Kjällströmin kanssa PING- Helsinki -tapahtumassa 2018
  • Puheenvuoro vaikuttajamarkkinoinnista ja yhteistyöstä somevaikuttajien kanssa CMADFI 2021
  • Medialle ja vaikuttajille järjestettävät unboxing-lanseeraustapahtumat
  • Tuotearvonnat sosiaalisen median kanavissa
  • Brand Ambassador -yhteistyö aitajuoksija ja somepersoona Noora Toivon kanssa
  • Virtuaalisesti some- ja videotapaamisina toteutettu Fitbit Finland Training Team
  • Osallistuminen messuille ja seminaareihin

Fitbit ei julkista maakohtaisia tunnuslukujaan.

San Franciscossa Kaliforniassa 2007 perustettu Fitbit on amerikkalainen menestystarina. James Parkin (CEO) ja Eric Friedmanin (CTO) terveysteknologian startup listautui vuonna 2015 New Yorkin pörssiin markkina-arvoltaan noin 350 miljoonan Yhdysvaltain dollarin lupauksena. Fitbitin ja Meditan yhteistyö alkoi Fitbitin saapuessa Suomen markkinoille ensimmäisen aktiivisuusrannekkeensa kanssa vuonna 2013. Yhteistyön alkamisen mahdollisti Meditan jäsenyys kansainvälisessä Worldcom PR -ryhmittymässä. Vuonna 2021 Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 39 000 myyntipisteessä ja yli 100 maassa. Fitbit on osa Google-perhettä.

Lue lisää

Lue blogi: Aidot ja rohkeat – tee vaikuttajayhteistyöstä vaikuttavaa
Fitbit Suomen Facebook ja Instagram
Fitbitin kansainvälinen YouTube-kanava

Avainsanat: