Sosiaalinen media

Tämän päivän ostoprosessi alkaa verkosta, usein sosiaalisesta mediasta.

Tilastokeskuksen väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimuksen mukaan kolme viidestä suomalaisesta käyttää somea, 16–34-vuotiaista 90 %.

Some-markkinoinnin tämän hetken työkaluista tärkein on Facebook. Syynä on palvelun käyttäjämäärä: päivittäisiä käyttäjiä on globaalisti yli miljardi, Suomessa kaksi miljoonaa.

Valitse some-kanava kohderyhmän mukaan

Sosiaalisen median kanavat valitaan kohderyhmän ja viestintätarpeen mukaan. Journalistit seuraavat aktiivisesti Twitteriä, joka on myös tärkeä kriisiviestinnän työväline, rekryviestinnässä etenkin kokeneemmat ammattilaiset tavoitetaan LinkedInistä – jotkin muut kohderyhmät Facebookin kohdennetulla markkinoinnilla.

Meditalla on vahvoja näyttöjä some-markkinoinnista ja yhteisömanageroinnista. Hallitsemme niin Facebookin business-työkalut ja LinkedIn-mainonnan kuin Twitterin, Youtuben ja Instagramin. Työskentelemme jatkuvasti yrityskuvan kehittämisen ja rekrymarkkinoinnin parissa lukuisilla eri areenoilla.  Tukenamme kampanjoiden toteutuksessa ja analysoinnissa työskentelevät Facebookin ja Googlen omat asiantuntijat.

Yhteisömanagerointi

Some-läsnäolo on tuonut yrityksille ja yhteisöille myös aivan uuden tarpeen: yhteisömanageroinnin. Sosiaalisen median välineistä tulee nopeasti myös tärkeitä asiakaspalvelun kanavia, joissa yhteisömanageri pääsee vastaamaan tuotteita ja palveluita koskeviin kysymyksiin ja myös kritiikkiin.

Yhteisömanagerina toimiminen edellyttää työkalujen sujuvaa hallintaa ja toimialaosaamista. Lisäksi yhteisömanagerin on tunnettava edustamansa tuotteet ja palvelut, minkä lisäksi organisaation asiantuntemuksen on oltava käytössä.

Medita tarjoaa yhteisömanagerin palvelua eri kanaviin täysin ulkoistettuna. Tehtäviä on myös mahdollista jakaa sujuvasti siten, että viestintätoimisto tuottaa ja jakaa sisältöä ja esimerkiksi yhteydenottoihin vastaa asiakkaan asiakaspalvelu.

Lue myös