Digitaalinen markkinointi

Digitaalisen markkinoinnin ytimessä ovat omat, uniikit sisällöt

Sisällöt tekevät asiantuntemuksen, tuotteet ja palvelut näkyväksi. Omaa sisältöä seuraa maksettu ja ansaittu näkyvyys.

Sisällön näkyvyyttä ja löydettävyyttä on tuettava omalle kohderyhmälle sopivissa kanavissa ja sopivilla keinoilla. Digitaalisen markkinoinnin työkaluvalikoimaan kuuluu oman sivuston sisältöjen hakukonenäkyvyyden optimointi ja sivuston tekninen optimointi sekä sivuston ulkoinen optimointi: linkit verkon muilta sivustoilta ja sosiaalisen median kanavista.

Digitaalinen markkinointi nivoutuu jatkuvaan sisällöntuotantoon. Hakukone palkitsee ajankohtaisesta sisällöstä, sillä ahkerasti päivitettävä sivu on mitä todennäköisimmin viestin vastaanottajalle arvokkaampi kuin sellainen sivu, jolle tuotetaan uutta sisältöä harvakseltaan.

Lue lisää sisältömarkkinoinnista.


Hakukoneoptimointi ja SEO

Hakukonenäkyvyyden kehittäminen ja sisältömarkkinointi

Kiinnostava ja löydettävä sisältö tuo oikeat kävijät sivulle. Googlen analytiikka näyttää hyvän blogipostauksen tuoman liikenteen lisäyksen. 

Erinomainen sisältö ei riitä, jos nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat eivät löydä sitä. Löydettävyyden ensimmäinen askel on asiakkaan näkökulman pohtiminen – apuna käytetään esimerkiksi hakutulostrendejä, verkkosivujen analytiikkaa ja asiakaspalvelun datan kautta välittyviä hiljaisia signaaleja.

Data ohjaa meitä jatkuvasti uuden sisällön tuotannossa sekä jo olemassa olevan sisällön hiomisessa ja täydentämisessä. Hakukoneoptimointi ei ole projekti, vaan jatkuva prosessi. Medita huomioi SEO-näkökulman kaikessa suunnittelussa ja sisällöntuotannossa.

Meditan digitaalisen viestinnän työkalut

Keskeiset yhteistyökumppanimme digitaalisen viestinnän käytännön toteutuksessa ovat Google, Facebook ja HubSpot. Google AdWords -kampanjoiden suunnittelussa ja optimoinnissa teemme jatkuvaa yhteistyötä Googlen Pohjoismaiden tiimin kanssa. Facebook-markkinoinnin tehokkuutta arvioimme ja kehitämme säännöllisissä kehityspalavereissa Facebookin Euroopan tiimin kanssa.

Markkinointiautomaatiossa kumppanimme on alan johtava toimija HubSpot.